عصرعلم

ساخت وبلاگ

داشتن زندگی شاد و امید به زندگی از جمله مسائل مهم در زندگی فردی و اجتماعی هر انسانی است. زنده بودن و ادامه دادن به زندگی بدون داشتن امید، بسیار سخت خواهد بود و یکی از مسائلی که باعث افزایش سطح امید به زندگی در جامعه میشود، شاد بودن افراد آن جامعه است و در واقع بین امید به زندگی و شادی، رابطه ای دو جانبه برقرار است به این معنی که افراد شادتر، امید به زندگی بیشتری نیز دارند.

شاد زیستن، جزو #مهارتهای زندگی است که هر فردی نیاز دارد آن را فرا بگیرد تا هرگاه در موقعیت های سخت زندگی (نظیر شرایط اضطراب، خستگی و #افسردگی) قرار گرفت بتواند از این مهارت برای بازیابی انرژی، روحیه و انگیزه ی خود استفاده کند.

در ادامه ۶ نکته که رعایت کردن و انجام دادن آنها میتواند شاد بودن را در شما تقویت کند بیان خواهیم کرد.

شادی و نشاط در زندگی

راه های ساده برای داشتن زندگی شادتر

۱# شکرگزار باشید

انسانهای شاد الزاما افراد باهوش و یا پولدار جامعه نیستند، بلکه خصوصیت اصلی آنها این است که اکثرا نسبت به دارایی ها و حوادث پیرامونشان شکرگزار هستند.

۲# ورزش کنید

نیازی نیست هر روز به اندازه ی دو ماراتن بدوید تا از مزایای ورزش کردن بهره مند شوید. حتی انجام #تمرینات ورزشی برای چند دقیقه و فعالیت بدنی (نظیر رقصیدن) مختصر، مواد شیمیایی بخصوصی را در مغز آزاد میکند که به شما احساس شادی و خرسندی خواهد داد.

۳# تغذیه سالم داشته باشید

گرچه چیزی به عنوان “رژیم غذایی شادی بخش” وجود ندارد ولی مصرف غذاهای سالم و سبزیجات تازه باعث میشود فرد روحیه بهتری داشته باشد. افرادی که #رژیم غذایی سالمی دارند، کمتر دچار افسردگی میشوند.

۴# ابراز احساسات کنید

لمس کردن و در آغوش کشیدن دیگران هورمون “احساس خوب” را به طور طبیعی در بدن آزاد میکند و باعث میشود احساس بهتری نسبت به زندگی و محیط پیرامون خود داشته باشید. همچنین معاشقه و رابطه ی جنسیِ همراه با عشق در زوجین از جمله مواردی است که باعث افزایش #سلامت جنسی و سلامت روحی میشود.

۵# به دیگران کمک کنید

کمک کردن به دیگران و مشارکت در امور خیریه حتی برای مدت زمانی کوتاه (مثالا ۲ ساعت در هفته) باعث افزایش احساس شادی و مفید بودن میشود. به همین دلیل است که افرادی که روحیه ی کمک به هم نوع دارند عمدتا زندگی شادتری هم دارند.

۶# موسیقی گوش کنید

گوش دادن به موسیقی سالم میتواند باعث تقویت روحیه ی فرد شود و در نتیجه بیشتر احساس شادی خواهید کرد. البته انتخاب موسیقی باید هوشمندانه انجام شود. همانگونه که موسیقی خوب میتواند روحیه بخش باشد، موسیقی نامناسب هم میتواند باعث تخریب روحیه و افزایش افسردگی شود.

- - , .

عصرعلم...
ما را در سایت عصرعلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار asreelm بازدید : 205 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 22:08

نرم افزار مایکروسافت اکسل (Excel) امکانات بسیار خوبی را برای ذخیره سازی اطلاعات و ساخت #پایگاه داده در اختیار کاربران قرار میدهد طوری که با استفاده از این نرم افزار میتوانید اطلاعات شخصی، درآمد و هزینه ها، امور حسابداری و… را مدیریت کنید.

در اکسل، ذخیره سازی اطلاعات در بین کاربرگ ها (یا worksheets) به صورت نسبی انجام میگیرد و همین مساله سبب میشود تا از تکرار اطلاعات و داده ها در پروژه های بزرگ جلوگیری شود. مزیت نسبی بودن پایگاه داده (Database) در این است که میتوانید اطلاعات یک Sheet یا برگه را در جدول و یا شیت دیگر مورد استفاده قرار دهید. اکسل این کار را با استفاده از لینک کردن سلول به سایر کاربرگ ها انجام میدهد.

به این ترتیب اگر در یک سلول از کاربرگ Sheet1 اطلاعاتی داشته باشید، میتوانید براحتی مقدار آن را در سلول دیگری از کاربرگ Sheet2 نمایش دهید. برای انجام اینکار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

۱# گام نخست

نرم افزار اکسل را فراخوانی کنید و یک کاربرگ (Worksheet) جدید با نام “دی” ایجاد کنید. سپس در سلول A1 عبارت “میزان فروش” و در سلول B1 مقدار “۱۰۰۰” را وارد نمایید.

ایجاد کاربرگ جدید در اکسل

۲# گام دوم

کاربرگ دیگری ایجاد کرده و نام آن را “بهمن” بگذارید. سپس در سلول A1 عبارت “میزان فروش” و در سلول B1 مقدار “۲۰۰۰” را وارد نمایید.

به این ترتیب ۲ کاربرگ ساده با نام های “دی” و “بهمن” دارید. حال میتوانید از اطلاعات موجود در این دو کاربرگ (worksheet) در کاربرگ سوم استفاده کنید.

۳# گام سوم

کاربرگ جدیدی با نام “مجموع” ایجاد کنید و در سلول A1 عبارت “جمع کل” را وارد نمایید و در سلول B1 فرمول زیر را تایپ کنید:

=دی!B1

فرمول را با علامت مساوی شروع کنید، سپس نام کاربرگ، علامت تعجب و سپس آدرس سلول مرجع را تایپ نمایید. در واقع شکل عمومی فرمول بالا به این شکل خواهد بود:

=worksheet_name!cell_name

که worksheet_name همان نام کاربرگ و cell_name همان آدرس سلول مورد نظر است.

با این توضیحات اکنون در کاربرگ “مجموع” بر روی سلول B1 کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس در بخش وارد کردن فرمول، فرمول مذکور را وارد نمایید. با فشردن کلید Enter مشاهده میکنید که در خانه ی B1 از کاربرگ “مجموع” مقدار عددی ۱۰۰۰ نمایش داده میشود (اطلاعات مربوط به سلول B1 از کاربرگ “دی”).

حالا میتوانید فرمول را بر اساس نیاز خود بسط دهید و مورد استفاده قرار دهید مثلا برای نمایش مجموع سلولهای B1 از دو کاربرگ “دی” و “بهمن” کافی است در سلول B1 کاربرگ “مجموع” فرمول زیر را تایپ کنید:

=دی!B1+بهمن!B1

استفاده از اطلاعات سلول در کاربرگ دیگر

در فرمول ترکیبی و ساده ی بالا، مقادیر دو سلول B1 از کاربرگهای “دی” و “بهمن” با استفاده از علامت “+” (به اضافه) با همدیگر جمع شده اند. بدین ترتیب هر تغییری که در یکی از دو سلول موجود در کاربرگ های دی یا بهمن اعمال کنید، نتیجه اش در سلول B1 کاربرگ “مجموع” نمایش داده میشود.

در این آموزش نحوه ی لینک کردن چند سلول به یک سلول و دریافت اطلاعات آن را در اکسل بیان کردیم و فرمول ترکیبی ساده ای را مثال زدیم ولی شما میتوانید برحسب نیاز از فرمولهای پیشرفته تر نیز استفاده کنید.

- - , .

عصرعلم...
ما را در سایت عصرعلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار asreelm بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 22:08

وقتی به #خواب میروید اتفاقات زیادی در بدن و مغز شما رخ میدهد و چرخه ای به نام REM-NREM تکرار میشود. REM مخفف عبارت Rapid Eye Movement به معنای حرکات سریع چشم است و NREM نیز مخفف عبارت non-REM میباشد. طی مرحله ی REM، چشم ها به سرعت در جهات مختلف حرکت میکنند که این اتفاق در زمان دیگر رخ نمیدهد.

به طور عمومی، فرآیند خواب با دوره ی NREM آغاز میشود و سپس یک دوره ی کوتاه از مرحله ی REM اتفاق می افتد و این چرخه ممکن است بارها در طول یک خواب شبانه تکرار شود. جالب است بدانید که فرآیند “#خواب دیدن” در مرحله ی REM اتفاق می افتد.

مراحل چرخه ی خواب

طی مرحله ی خواب سطحی (NREM) چه اتفاقی رخ میدهد؟

مرحله ی NREM، خود از ۳ مرحله ی متفاوت تشکیل شده است که هر مرحله میتواند بین ۵ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد. برای رسیدن به مرحله ی REM فرد باید هر ۳ مرحله از NREM را طی کرده باشد.

مرحله ۱ (خواب سبک): چشمان شما بسته هستند، ولی به سادگی از خواب بیدار میشوید. این مرحله حدودا بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول میکشد.

مرحله ۲ (خواب نسبتا عمیق): این مرحله بین خواب سبک و عمیق قرار دارید. ضربان قلب آرام میشود و دمای بدن افت میکند و کاهش میابد و بدن شما برای خواب عمیق آماده میشود.

مرحله ۳ (خواب عمیق): این مرحله شروع خواب عمیق است و بیدار شدن شما از خواب سخت تر اتفاق می افتد و اگر شخصی شما را از خواب بیدار کند، برای چند دقیقه حالت گیجی خواهید داشت.

در طی مرحله ی سوم از NREM، بدن به ترمیم و رشد بافتهای آسیب دیده می پردازد، ماهیچه سازی و استخوان سازی انجام میدهد و سیستم ایمنی خود را تقویت میکند. با افزایش سن، خواب سبکتر و منقطع تر میشود و فرد کمتر خواب عمیق را تجربه خواهد کرد.

مراحل خواب سبک تا خواب عمیق REM

خواب عمیق REM چیست؟

معمولا ۹۰ دقیقه پس از اینکه به خواب رفتید، مرحله ی خواب REM شروع میشود و اولین REM حدود ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید و در ادامه، با تکرار چرخه ی REM-NREM، مدت زمان REMهای بعدی افزایش میابد طوری که در آخرین سیکل، ممکن است مرحله ی REM تا یک ساعت طول بکشد.

در این مرحله ضربان قلب افزایش میابد و فرد سریعتر نفس میکشد. همچنین فرآیند “خواب دیدن” به دلیل فعالتر شدن مغز در این مرحله شروع میشود. از همینرو فرد ممکن است در طی یک خواب شبانه، چندین خواب یا رویای متفاوت داشته باشد.

امواج مغزی طی خواب REM

در نوزادان و کودکان، حدود ۵۰% خواب شبانه را مرحله ی REM تشکیل میدهد در صورتی که برای افراد بالغ، این میزان حدودا ۲۰% خواهد بود.

- - , .

عصرعلم...
ما را در سایت عصرعلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار asreelm بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 22:08